söndag 29 maj 2016

Mors Dag - som jag ser på det även i år

Återanvänder ett inlägg från 2013 för det säger fortfarande allt.
Älskade unge!



På Mors Dag- ett inlägg om Tacksamhet!

Ja Gyril fick med många hon gillar extra på sin present


För mig personligen är Mors Dag viktigare än julafton, födelsedag och
alla andra högtidsdagar.
Just därför att jag är så oerhört tacksam över att få vara mamma!
Det var alls inget självklart av flera anledningar.

Trots det har jag fått uppleva denna ynnest att få vara gravid och känna 
en liten person växa sig redo för livet i min kropp. Jag har fått uppleva en
förlossning som var ovanligt långdragen men ovanligt positiv och jag kunde
gjort om det hur många gånger som helst.

Jag har även fått uppleva den villkorslösa kärlek som drabbar oss så
fort denna lilla person kommer ut och den gränslösa oron när hon kanske inte skulle
få stanna hos oss och maktlösheten när hon låg på övervakningssal på
Astrids Lindgrens barnsjukhus och faktiskt rent tekniskt dog en stund.

Och känslan av att lämna en del av mig själv till narkossköterskan på BUS i Lund
och inte veta om jag skulle få se henne levande igen.
Och den stora Tacksamheten när jag fick det.

Jag har fått känna hur det känns att bli en rasande Tigerhona och kämpa som en sådan
 när hon inte fått de pedagogiska resurser eller den respekt som hon har rätt till.
Och uppleva den stora glädjen över hennes framsteg och färdigheter.

Jag är varje dag så förundrad och glad över denna underbara, lilla
människa som är till så stor glädje för så många.

Att jag får vara med och följa henne och ta emot hennes kärlek som aldrig tar slut;
ja ingenting i världen kan vara större!
Jag tänker ofta på er som skulle vilja men som inte får uppleva det jag gör.
Till er vill jag säga att det finns människor som har som uppgift att
vara viktiga för andras barn; på olika sätt.
Som förebild, som stöd och för att ge kärlek.

Gyril själv har för första gången kunnat och fått hjälp att göra en Mors Dags present.
En orange fotoram med glitter och jag misstänker att fotot valde hon själv.
Det är stort och det är en bra påminnelse om att vi är många som
har plats i hennes lagade, lilla hjärta - även om inte alla är med på bilden.

Men just idag är det min dag att glädjas lite extra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar