torsdag 26 maj 2016

SM Guld & #gyrilsgrabbar

En glad G med sin guldhjälm

 
En härlig dag/kväll när IFK tog sitt andra SM-guld.
Där det storspelades i allmänhet och i synnerhet av #gyrilsgrabbar.

Ja vilka är det?

Det som började med den lite halvroliga hashtagen #gyrilsgrabbar som benämning på grabbarna i laget har blivit något annat än tänkt och det helt på hennes eget initiativ.

Både hon och jag ville ge något tillbaka för all den glädje som handbollen och en del personer både i och utanför handbollsvärlden har gett henne.

Jag som då är rätt väluppfostrad på gammaldags vis tänkte ju att jamen såklart ska hela laget ha.
Gyril var inte av samma åsikt.
Och vem är jag att inte respektera hennes åsikt?

(och du som nu tänker att Gyril är utvecklingsstörd, inte kan prata eller
förmedla vad hon anser - kryp ner under din sten igen med dina fördomar och din dåliga kunskap)

Hon har nogsamt valt de hon gillar bäst.
Jag har inte alltid varit överens med henne men hon har en förmåga att ta fram det bästa
hos de hon tycker om, så jag tror det finns hopp om de som inte ens sa tack eller
tyckte att det var en fånig sak att få en tröja.
(de *kan* ha hamnat på min svarta lista men inte på hennes döskallelista )


En alldeles speciell plats i hjärtat har de som blev glada och verkligen visade det.
Ni vet vilka ni är!

Att ha en tröja och tillhöra
#gyrilsgrabbar

det är en hedersbetygelse och ett tack.
Sprid glädjen & kärleken som Gyril har fått av er vidare.

Ni rockar hennes värld!

Och under säsongen 2016/2017 kommer hon säkert att hitta fler
som tar en plats i det lilla lagade hjärtat.

Nu tar vi sommarlov från all handboll tills årets nästa höjdpunkt:
Beachhandbollen och att Flensburg kommer på besök.

Skön sommar alla!
 
En av  favoriterna sen första ögonkastet


 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar